JAK MEDYTOWAĆ – KRÓTKI PORADNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH

GABA W „PIGUŁCE”, CZYLI KILKA FAKTÓW ZE SKOMPLIKOWANEGO ŚWIATA NEUROPRZEKAŹNIKÓW
Styczeń 31, 2020

Choć nie każdy z nas mógłby pochwalić się znajomością skutecznych technik relaksacyjnych, to jednak chyba każdy słyszał już o medytacji, jako skutecznym remedium na wyzwania cywilizacyjne. Codzienny pośpiech, stresujące zajęcia czy brak przestrzeni na chwilę oddechu która mogłaby przywrócić utraconą równowagę, to tylko niektóre z czynników negatywnie wpływających na jakość naszego życia. O ile jednak łatwiej jest usiąść na kanapie i automatycznie włączyć kolejny odcinek ulubionego serialu, o tyle nawiązanie głębszego kontaktu z własnym ciałem i umysłem można niejednokrotnie zaliczyć do wychodzenia z własnej strefy komfortu. Bo przecież zwykle nie mamy czasu na nowe, tak czasochłonne doświadczenia jak medytacja. Prawda?

Dlatego też raczej nie powinna zdziwić nikogo informacja, że choć medytacja jest uznawana za skuteczną praktykę mającą pozytywny wpływ na nasze zdrowie i równowagę psychiczną, to częściej jesteśmy skłonni myśleć o niej jako o egzotycznym zjawisku. Uważasz może, że z medytacją nie jest Ci po drodze ze względu na kulturalne lub religijne przekonania? Nie jesteś jedyny, bowiem nie tylko w Twoim otoczeniu znajdują się sceptycy, którzy nie potrafią odrzucić osobistego światopoglądu i z otwartym umysłem wypróbować zupełnie nowych, łatwo dostępnych narzędzi. Osoby praktykujące techniki medytacyjne na co dzień od dłuższego czasu podkreślają, że medytację należy traktować jak obowiązkową, codzienną higienę ciała i umysłu. Regularny kontakt z samym sobą, uważność na swoje myśli, uczucia oraz poszczególne elementy własnego ciała w dłuższej perspektywie mają zbawienny wpływ na samopoczucie i postrzeganie rzeczywistości  w ogóle. Ponadto, praktyka medytacyjna wchodzi w nawyk bardzo szybko i staje się nieodłącznym elementem codzienności.JAK MEDYTOWAĆ – KRÓTKI PORADNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH

ZE STRONY PRAKTYCZNEJ

Zastanawiasz się jak zacząć medytować, by kontynuować ćwiczenia dłużej niż kilka dni i poczuć różnicę? Niech medytacja nie będzie Twoim głównym postanowieniem noworocznym, bo jak pokazuje doświadczenie te nie zawsze się sprawdzają. Najlepiej więc zacząć od razu, kiedy tylko poczujemy, że dobra ku temu okazja właśnie nadeszła. Do medytacji nie potrzeba wielu akcesoriów, bowiem aby móc zacząć medytować potrzebna jesteś tylko Ty i miejsce, w którym możesz zająć ulubioną, wygodną pozycję. Możesz więc skrzyżować nogi na ławce w parku, położyć się na plecach na trawie w ogrodzie, usiąść pod drzewem w trakcje spaceru lub po prostu pozostać w ulubionym fotelu. Masz do wyboru kilka technik, których założenia warto zgłębić jeszcze przed rozpoczęciem praktyki. Możesz więc skupić się na własnym oddechu, pozwolić myślom swobodnie pojawiać się i znikać. Możesz również skoncentrować się na swoim ciele, którego poszczególne partie będziesz próbować po kolei rozluźniać. Medytacja nie musi być czasochłonna, bowiem wystarczy na nią poświęcić zaledwie kilka minut dziennie. Jednak by poczuć różnicę, warto umieścić ją w codziennym grafiku o konkretnej porze, by mogła stać się zdrowym nawykiem.  

Komentarze są wyłączone.