ASHWAGANDHA – CZY WIESZ DLACZEGO JEST POPULARNA?

Co to jest Interfejs?
Październik 25, 2017
MOTYWACJA – CZY WIESZ, ŻE MOŻESZ MIEĆ NA NIĄ WPŁYW?
Styczeń 31, 2020

Medycyna ajurwedyjska to lecznicze i filozoficzne założenia, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Jeśli do tej pory nie miałaś styczności z żadną formą medycyny naturalnej, ta może zmienić Twój dotychczasowy punkt widzenia w kwestii zdrowia i życia każdego  z nas. Holistyczne ujęcie ciała, ducha i umysłu, to przede wszystkim szukanie przyczyn oraz profilaktyka, a leczenie według zasad medycyny ajurwedyjskiej to działania mające na celu przywrócenie zaburzonej równowagi w organizmie. Ogromne znaczenie ma również dieta, sposób spożywania posiłków czy aktywność fizyczna. 

Zioła w medycynie ajurwedyjskiej są wykorzystywane do bezpiecznego leczenia każdego rodzaju dolegliwości. Niektóre z nich, takie jak czosnek, imbir czy kurkuma są na co dzień obecne w naszych kuchniach. Niektóre jednak na fali popularności wkraczają pod strzechy i stają się tym samym kolejnym produktem marketingowym. Ashwagandha (żeń-szeń indyjski, Witania ospała), czyli surowiec roślinny ze sproszkowanego korzenia i liści, to jedna z pozycji o których jest ostatnio głośniej. Nie bez powodu! Z uwagi na potwierdzoną naukowo skuteczność, warto zwrócić na nią uwagę i dowiedzieć czegoś więcej, zwłaszcza, jeśli zmagamy się z dolegliwościami związanymi z wysokim poziomem stresu czy też źle sypiamy.

RZETELNE INFORMACJE

Zastanawiasz się o co tyle hałasu? Na forach internetowych aż roi się od pozytywnych opinii na temat działania Ashwagandhy a pod artykułami o konkretnych preparatach, można znaleźć komentarze o ich potwierdzonej skuteczności nawet u osób stosujących je od niedawna. Przede wszystkim zwraca się uwagę na skuteczność ziół w kwestii snu i efektywnego wypoczynku. To dość istotna informacja, bowiem przewlekły stres czy podwyższony poziom kortyzolu mają negatywny wpływ na łatwość zasypiania i jakość snu. Ponadto, zwraca się również uwagę na działanie wspomagające proces odchudzania, lepsze wyniki treningowe, utratę tkanki tłuszczowej, obniżenie poziomu złego cholesterolu czy leczenia bezpłodności. Ashwagandha pozytywnie wpływa na poziom naszej energii, wspomaga koncentrację, dobre samopoczucie i pamięć. Zanim jednak podejmiemy decyzję o zakupie pierwszego z brzegu suplementu zawierającego wyciąg z Ashwagandhy, warto wcześniej rzetelnie zebrać informacje i poczytać wiarygodne opracowania osób, które na co dzień zajmują się tematyką zdrowia i leczenia. Nie każdy może przyjmować suplementy bez nadzoru, zwłaszcza, jeśli choruje przewlekle lub przyjmuje dodatkowe leki. Dlatego też należy również zapoznać się  z opinią lekarza lub farmaceuty. Tego typu preparatów z pewnością nie mogą przyjmować kobiety w ciąży. W przypadku dzieci i kobiet karmiących piersią to nadal kwestia dyskusyjna. Należy również pamiętać, że preparaty z zawartością Ashwagandhy mogą również wywoływać skutki uboczne, zwłaszcza, jeśli są zażywane w sposób niezalecany.

Komentarze są wyłączone.